Znáte jiný telefon, e-mail nebo účet podvodníka? Přidejte informace k podvodu. Byli jste již ohlásit podvod na policii? Přidejte trestní oznámení. Podvedl Vás stejný podvodník a chcete se připojit k ostatním podvedeným? Napište komentář.
Podvod č. Vložil: Dne: Sdílejte podvod:
INFORMACE K PODVODU
Číslo účtu:
Variabilní symbol:
Telefon:
Email:
Popis podvodu:
Jedná se o nákup na portálu Vinted, který má jednu "úžasnou" funkci a tou je Ochrana kupujícího. Pokud ji neznáte nebo používáte, ale nikdy jste žádný problém neměli, tak i vám se může znalost toho, jak tady ta tragická ochrana funguje hodit. V půlce prosince jsem našel inzerát na 2 podepsané dresy Slavie. Té fandím přes 20 let a je to pro mě srdcová záležitost. S prodávajícím jsem se domluvil na částce 2000,- za oba a jelikož neměl hodnocení, úplně jsem mu nevěřil. Nakoupil jsem tedy přes tlačítko Koupit, zaplatil poplatek za ochranu a transakci odeslal (dohromady 2138,-). Po drobném připomenutí, jak je na tom zásilka mi asi o 4 dny později cinklo upozornění v aplikaci Zásilkovny a v dalším týdnu mi zásilka dorazila. Přítelkyně, která mi to vyzvedla, protože jsem byl v práci už po cestě psala, že tam je podle ní jen 1 dres. Domů jsem se dostal večer a tak jsem si řekl, že si radši všechno natočím. Co jsem vybalil mě nepřekvapilo, ale zároveň frustrovalo hrozně moc. Prodávajícímu jsem napsal, poslal mu obsah ve fotce a jednoduše odmítal přistoupit na to, že mi poslal to, co je na fotce. Strašná suverenita ve stylu já nic, já muzikant. Kliknul jsem tedy na tlačítko, že mám problém, přičemž zčervenalo okno a situace se zdála být skutečně pod tou ochranou. Potřeboval jsem ovšem mluvit s někým z podpory, abych svůj problém mohl popsat. V tom červeném okně je jedno skvělé a úžasné tlačítko - Vyřešit problém. Pro mě je synonymem pro kontaktovat podporu, protože jsem jinak neviděl žádnou takovou možnost někde v nastavení. Po stisknutí se objevilo potvrzovací okno, kde bylo uvedeno, jestli chci skutečně pokračovat, že je to nevratné. No, překvapením bylo, že červené okno už nesvítilo a vše bylo najednou úplně v pořádku, žádný problém, dostal jsem vše, co jsem si objednal. V ten moment se mé peníze poslaly kupujícímu, což šlo z účtu Vinted. Neměl jsem vlastně žádné údaje o prodávajícím - číslo účtu, telefon, email, nic. Vinted jsem napsal, odpovědí bylo, že oni s tím nic neudělají, že jsem potvrdil, že je všechno v pořádku a mám vlastně smůlu. Další den jsem zašel na policii a zjistil jsem, že nemám nic v ruce, TO jde dát až od 10.000,- a že aspoň číslo účtu ať zkusím zjistit, že by se to dalo řešit. Tak jsem to vzal do vlastních rukou a začal s prodávajícím komunikovat na účtu přítelkyně a tvářil jsem se, že mám zájem o zboží. Nejprve na mě vytáhnul, že bude nejlepší nakoupit přes tlačítko koupit, že mu vyjede štítek a je to bez starostí. To jsem odmítal a po asi týdnu mi konečně napsal číslo účtu (2178359028/3030) a dozvěděl jsem se z informací o trasování zásilky, že ji podával v Otrokovicích, což mi potvrdil sám při pozdější komunikaci. Zkusil jsem napsat AirBank, která je bankou toho účtu, zdali mi mohou sdělit více info o majiteli, načež mi napsali, že to bohužel nemohou, ale poradili mi, abych zašel do své banky a zkusil požádat o vrácení platby. Domluvil jsem se s bankéřkou na schůzce a vše popsal, doma jsem ještě doložil všechny dokumenty (screeny, transakce,...) a čekal. Zadala reklamaci bance Vinted použitím ID transakce a za 2 dny jsem nevěřícně hleděl na svůj zůstatek, protože mi peníze byly vráceny zpět. Chtěl bych tedy upozornit na Ochranu kupujícího, protože Vinted mi připadá spíš jako Ochrana zlodějů. Dále zkuste také svou situaci řešit s bankou, třeba se na vás také usměje štěstí. Ještě, že existuje Ochrana karmou, na kterou věřím a spoléhám se
TRESTNÍ OZNÁMENÍ
Číslo a místo oznámení:
Číslo a místo hromadného řízení:
Součet trestních oznámení:
PŘIDAT KOMENTÁŘ - PŘIPOJIT SE K PODVEDENÝM
Odkaz na podvod byl zkopírován do schránky.