
Pokud patříte také mezi podvedené, jistě si říkáte, co teď dál.
Je zbytečné si cokoliv vyčítat a přemýšlet, kde jste udělali chybu. Stalo se to mnoha jiným i mně jako autorovi článku.
Nejlepší, co můžete udělat, je podvod nahlásit. Je k tomu potřeba odvaha, ale nakonec vám to přinese dobrý pocit, že jste něco pro odhalení podvodníka udělali.
Nebudete v tom sami a uvidíte, že cesta k dosažení spravedlnosti existuje.
Je jasné, že vás to ale bude stát úsilí a čas. Je to jen na vás.
Zde je postup co nyní můžete udělat:
- Zajděte osobně nahlásit podvod na policii, není na co čekat. Oznámení musí každý podvedený podat osobně sám. Hromadné oznámení v ČR neexistuje. Policie si případy podvedených sama spojí podle společných údajů podvodníka a pokud škoda přesáhne 10 tisíců bude hodnoceno jako trestný čin. Na policii strávíte max hodinu a je dobré si sebou vzít všechny dostupné informace o podvodníkovi: (potvrzení o platbě z internetového bankovnictví, opis inzerátu a jeho číslo, opis komunikace s podvodníkem atd.) Policie Vám nakonec vystaví číslo oznámení.
- Můžete také vyzkoušet nahlášení podvodu online skrze epodatelnu policie ČR epodatelna.policie@pcr.cz. Na přiloženém odkazu zde si můžete stáhnout vzor a vyplnit oznámení podle něj. Zde je velmi nutné dobře popsat co se přihodilo, jak jste komunikovali, kam jste zaplatili a napsat o podvodníkovi maximum zjištěných informací, které mohou policii pomoci (telefon, email, číslo inzerátu, název profilu na facebooku). Do přílohy emailu nezapomeňte vložit ofocenou celou komunikaci s podvodníkem, kopii inzerátu a doklad o platbě z účtu.
- Ať už zvolíte osobní nahlášení nebo online podání vraťte se zpět na váš nahlášený podvod a sdělte ostatním jaké máte od policie přiřazeno číslo trestního oznámení a kde jste byli případ nahlásit. Přidání snadno uděláte přes tlačítko tlačítko: "Přidat trestní oznámení" u vašeho nahlášeného podvodu. Ostatní podvedení také ocení pokud jim navíc do komentáře napíšete vaše zkušenosti s osobním či on-line podáním.
- Co dělat naopak nemusíte, ale může pomoci - žádat banku o vrácení částky smysl nemá, žádná banka tuto službu neposkytuje. Máte však možnost nahlásit mylnou platbu a banka vyzve dlužníka k vrácení peněz. Pokud peníze nevrátí, tak můžete požádat o sdělení totožnosti. To se vám pak hodí jako cenná informace pro policii, aby mohla přestupek přiznat konkrétní osobě.
Držíme Vám palce a přejeme odhodlání podvodníka nahlásit a nenechat mu to projít!
S přátelskou pomocí
www.podvodnabazaru.cz
Komentáře:
Lumír Veselý
14. 12. 2022Chtěl bych upozornit na podvodníka prodávajícího kradené zboží na Zlínsku. Muž je asi 50-tiletý, mluví slovensky. Šedivé vlasy, mezi očima má velkou výraznou bradavici. Je velmi dobrý manipulátor. L.V.
ještěr
9. 02. 2023Trestní oznámení je možné podat i on-line, přes datovou schránku. . https://infoek.cz/podani-trestniho-oznameni-online-2022/
Zdeňka
8. 03. 2023Banka Vám i po vypsání všech formulářů totožnost nesdělí, že musí chránit osobní údaje. Vlastní zkušenost,údaje měli být z Raiffeisenbank přes KB.
Ivana
23. 03. 2023Pozor na prodej pěkných kuchyní vždy se spotřebiči a podezřele levné.Vždy vysvětlena nízká cena ,důvod stěhování a pod.Zní velice důvěryhodně.Chce zálohu a zaručí ,že inzerát smaže.Nestane se a poté s Vaším tel.číslem nekomunikuje.Zkusili jsme z jiného a opět stejné řeči a záloha.Mění jména telefony a emailové adresy.
Olga
1. 06. 2023Upozorňuji na paní Ivanu Psotovou rozenou Kubicovou, která prodává věci na Facebooku docela věrohodně, nechá si předem zaplatit a poté nic nepošle. Jen samé výmluvy že pošle za týden, po víkendu a když chcete vrátit peníze, tak taky nic. Nejsem jediná, dle komunikace je nás už pěkná skupina, budu podávat trestní oznámení, částka kterou lidem dluží je mnohem více jak 10 000,- Kč a to možná nejsou všichni. Paní asi pochází z Ukrajiny a nechá si platit na zahraniční účet Eura do Litvy.
Adam
7. 06. 2023Mně FIO napsala: " žádost o vrácení chybně zaslané platby lze podat pouze osobně na libovolné pobočce Fio banky, upozorním, že takovou žádost přijmeme pouze v případě, že se jedná o překlep v čísle účtu nebo identifikačním symbolu, pokud příjemce znáte a rozporujete pouze platbu jako takovou, tak je pouze na odesílateli a příjemci, aby se domluvili na vrácení platby. "